Saturday 14 January 2017

Rahsia Minda Bawah Sedar

Sesungguhnya manusia yang hebat adalah manusia yang mengenal dan memperbaiki dirinya untuk menjadi hamba Allah yang lebih baik dan khalifah terbaik di muka bumi ini. Antara aspek yang penting dalam mengenali kuasa minda adalah bagaimana dengan kuasa minda, kita dapat menguasai diri kita.

Kehebatan Minda Bawah Sedar mempengaruhi 88 % hidup kita namun tidak ramai orang yang mengetahui potensinya. Percayalah, jika kita betul-betul mengenal potensinya, kita akan takjub dengan ciptaan Allah pada diri kita melalui penjanaan MINDA.

Minda bawah sedar ini dijana melalui otak kanan. Contoh paling mudah untuk kita lihat adalah anak-anak kecil yang sifatnya suka perkara yang berimaginasi, positif, berani dan tinggi daya keyakinan. Makin kita membesar, makin banyak kita menggunakan otak kiri dan kurang menggunakan otak kanan.  Sebab kenapa anak-anak diibarat seperti kain putih dan ibu bapalah yang mencorakkan. Ibu bapa adala penghipnotis yang paling hebat di dunia.

Hipnotis bukan pukau tapi seni mempengaruhi minda secara sedar atau tidak. Oleh kerana, hebatnya kuasa minda bawah sedar ini, maka kita perlu belajar dan memahaminya agar kita tahu bagaimana untuk mempengaruihi diri, keluarga, rakan-rakan dan masayarakat.

Data yang tersimpan di Minda Bawah Sedar sama ada benar atau salah tetap akan menjana sika dan daya tindakan seseorang. Makin banyak positif data yang tersimpan di minda bawah sedar makin positif sikap dan tindakan seseorang. Manakala, jika banyak data negatif yang dismipan, makin negatif sikap dan tindakan seseorang.

Sekian dahulu perkongsian untuk kali ini.



Karimah Abdullah
Kuasai Minda dan Hati,
Pasti Akan Kuasai Dunia.




No comments:

Post a Comment