Friday 13 January 2017

Rahsia Kuasa Minda

 

Minda adalah kurniaan Allah yang terbaik kepada manusia dan membezakan antara manusia dan haiwan.Hakikatnya, manusia hanya menggunakan kuasa minda dalam kadar yang minimum. Jika digunakan dengan LUAR BIASA maka keputusan pasti akan LUAR BIASA .


Pernah dengar tak lagu FIKIRKAN BOLEH ? Lagu lama ini memang nampak klasik tapi impaknya tentang kuasa minda adalah sangat mendalam :




Kita adalah apa yang kita fikirkan. Memang betul.Pernah tak, cakap susah la kerja ni? Tiba-tiba rasa susah nak buat. Rasa malas dan rasa tak tahu nak buat macam mana. Itulah penangan kuasa minda.
Jom ! Kita belajar sikit tentang apa itu kuasa minda.

Kuasa Minda adalah sebuah  SISTEM KEPERCAYAAN (minda bawah sedar)  yang menukarkan kepada bentuk TINDAKAN dan SIKAP (minda sedar)

Anda pernah tengok tak orang dulu-dulu,kalau nak tidur je,mesti ketuk-ketuk bantal sebelum nak tidur dan sebut nak bangun awal atau spesifik pukul berapa. Mesti dia akan bangun mengikut apa yang dicakap tu.

Kita mesti rasa hairan, atau dak pun kita kata SYIRIK. Huhu..biar betul ketuk bantal boleh bangun awal. Rupa-rupanya orang dulu-dulu memang pandai menguasai minda. Cuma tak letak nama je.Inilah rahsianya kenapa orang dulu-dulu banyak pantang larang. Sebenarnya nak didik kita guna kuasa minda secara informal je.

Dalam kes di atas,minda telah diikat pada bantal. Kuasa minda ini diaktifkan apabila minda bawah sedardah percaya yang ketuk je bantal, terus boleh bangun pagi atau ikut pukul berapa yang disebut. Jadi,automatik,kita badan akan mengikut arahan minda  kerana ianya adalah nakhoda dan anggota lain adalah kelasi. Nampak tak bagaimana impaknya,MENARIK bukan ?

Otak kita terdiri daripada lima bahagian iaitu otak kiri,kanan,tengan,depan dan belakang. Tapi kebanyakan manusia biasanya akan dominan hanya antara otak kanan dan kiri. Manakala minda dijana ketika otak berfikir secara kritis atau kreatif.

Terdapat tiga jenis kesedaran atau kuasa minda iaitu MINDA SEDAR, MINDA BAWAH SEDAR dan MINDA SUPER SEDAR.

Nantikan sambungan RAHSIA KUASA MINDA !


Sekian.


Karimah Abdullah
Kuasai Minda dan Hati,
Pasti Akan Kuasai Dunia. 

No comments:

Post a Comment